Sosiaalinen media on viime vuosikymmenen aikana noussut yhdeksi tärkeimmistä yritysten vuorovaikutus- ja markkinointikanavista. Yli puolet suomalaisista on aktiivisesti mukana vähintään yhdessä sosiaalisen median palvelussa ja SoMen kautta on jo mahdollista tavoittaa enemmän kuluttajia kuin minkään muun mainoskanavan kautta.

Harvalla yrityksellä on enää varaa sivuuttaa sosiaalisen median voimaa ja onnistunut SoMe-näkyvyys saattaa olla ratkaiseva tekijä menestyksen ja epäonnistumisen välillä. Facebookin ja Instagramin kaltaisissa sovelluksissa vietetään parhaimmillaan useita tunteja päivässä ja ne tarjoavat yrityksille loistavan mahdollisuuden kommunikoida paremmin asiakkaiden kanssa henkilökohtaisemmalla tasolla.

Meillä ei mene sormi suuhun suurienkaan seuraajamäärien kanssa. Lucky Levillä on ollut parhaimmillaan samanaikaisesti manageroinnissa yli 8 miljoonaa seuraajaa eri sosiaalisen median kanavissa.

Osaatko sinä ottaa täyden hyödyn irti sosiaalisesta mediasta? Lucky Levin asiantunteva Some-tiimi auttaa sinua kehittämään toimivan julkaisusuunnitelman, joka kasvattaa yrityksesi tunnettuutta, tuo lisää liikennettä palveluiden pariin ja luo paremman vuorovaikutussuhteen nykyisten ja tulevien asiakkaiden kanssa.

Tunnista oma kohdeyleisösi

Jokainen yritys tarvitsee oman lähestymisensä sosiaalisen median markkinointiin. Tärkein ensiaskel on tunnistaa oma ihanneasiakas, jonka asiakasprofiilin ympärille markkinointia aletaan kohdentaa. Tämän vuoksi käymme heti alusta asti tiivistä vuorovaikutusta yrityksen kanssa, jotta sosiaalisen median tilit voidaan suunnata oikeille ihmisille.

Naiset ja miehet, nuoret ja eläkeläiset tai Helsingissä ja Rovaniemellä asuvat ihmiset ovat kiinnostuneita erilaisesta sisällöstä – ja jopa käyttävät täysin erilaisia SoMe-kanavia. Esimerkiksi Facebookia käyttävien yli 45-vuotiaiden määrä on kovassa nousussa, kun taas Youtube nähdään lähinnä nuorille suunnattuna kanavana.

Onkin tärkeää, että kaikki sosiaalisessa mediassa tapahtuva näkyvyys on suunnitelmallista ja pitkäjänteistä. Erilaisia kanavia on paljon eikä yritysten kannatakaan olla mukana jokaisessa palvelussa vaan mennä juuri sinne missä potentiaaliset asiakkaat ovat.

Suomalaisten keskuudessa ylivoimaisesti suosituimmat sosiaalisen median kanavat ovat Whatsapp, Youtube sekä Facebook. Kaikilla kolmella palvelulla on peräti 2,8 miljoonaa käyttäjää eli niiden kautta tavoitetaan reilusti yli puolet Suomen kuluttajista. Seuraavaksi käytetyimmät sovellukset ovat Instagram sekä Twitter, jonka jälkeen tilastoissa perää pitävät Snapchat, Linkedin sekä Pinterest.

Jokainen sosiaalisen median kanava on targetoitu erilaisille käyttäjille. Instagram ja Pinterest keskittyvät visuaaliseen ulosantiin ja niissä kannattaakin panostaa esteettiseen sisältöön. Twitter sopii nopeaan tiedottamiseen, kun taas Snapchatin kaltaisissa 24-tunnin sisällöissä voidaan keskittyä kevyempään sisältöön. Linkedin on taas puhtaasti ammattimainen kanava ja siellä on helppo tavoittaa yritysasiakkaita. Vaihtoehtoja on siis monia.

Onnistu sosiaalisessa mediassa

Sosiaalinen media on loistava työkalu onnistuneeseen markkinointiin, mutta se voi väärin toteutettuna pilata asiakkaiden luottamuksen yritykseesi. Sopimattomat vitsit, epäselvät mainokset, liian kärkkäät mielipiteet ja liian aggressiivinen myynti näkyvät nopeasti vähenevinä seuraajamäärinä – ja me Lucky Levillä haluamme estää tämän.

SoMe-julkaisuiden päätavoitteena on antaa positiivinen kuva brändistä ja tarjota asiakkaalle mahdollisuus tutustua lähemmin yrityksen toimintaan. Tässä onnistutaan parhaiten, kun sisältö on monipuolista, viihdyttävää, suunnattu asiakkaan kiinnostuksen kohteiden mukaan ja tarpeeksi säännöllistä.

Urheilutähdet, yhtyeet, julkkikset ja uutiskanavat voivat julkaista sisältöä niin usein kuin he haluavat, mutta yritysten tulee olla tarkkoja siitä, etteivät julkaisut mene tuputtamisen puolelle. Julkaisuissa pitää olla tasapaino markkinoinnin ja muun sisällön välillä.

Visuaalisuus on erittäin tärkeää ja tekstin lisäksi kannattaa keskittyä myös laadukkaisiin kuviin sekä video- ja äänielementteihin.

Sosiaalisessa mediassa orgaaninen kasvu on kaikista halutuinta ja paras tapa saada sitä, on herättää keskustelua. Kun asiakkaat jakavat, kommentoivat ja tykkäävät sisällöstäsi, nousee brändin tunnettuus nopeasti ja myös seuraajamäärät kasvavat.

Kattavat sosiaalisen median palvelut

Yhteistyö voi sisältää mm. seuraavia palveluja

RÄÄTÄLÖIDYT KANAVAT

Teemme kartoituksen juuri sinun brändillesi ja kohderyhmälle parhaiten sopivista sosiaalisen median palveluista. Luomme tilit palveluihin puolestasi ja visuaalinen tiimimme pitää huolen tyylikkäästä lopputuloksesta.

JULKAISUSUUNNITELMAT

Suunnittelemme julkaisusuunnitelman jopa kuukaudeksi etukäteen erikseen jokaiselle alustalle. Suunnitelma sisältää monipuolista ja mielenkiintoista sisältöä, jossa pidetään mielessä yrityksen markkinointitavoitteet.

HALLINNOINTI

Lucky Levin tiimi ottaa vastuun yrityksen sosiaalisen median näkyvyydestä. Hoidamme kaiken suunnittelusta julkaisuihin sekä keskustelun moderointiin.

MAINOSKAMPANJAT

Kohdennettua ja tehokasta mainontaa, jolla targetoidaan potentiaalisia asiakkaita ja kasvatetaan firman tunnettavuutta.

KUVA- JA VIDEOTUOTANTO

Sosiaalisessa mediassa oleva sisältö vaatii tuekseen myös visuaalisia elementtejä. Lucky Levin video- ja kuvatiimi tuottaa tarvittaessa originaalia sisältöä esimerkiksi esittelyvideoiden muodossa.

RAPORTIT JA ANALYYSIT

Kerromme tasaisin väliajoin somemarkkinoinnin tuloksista ja kattavuudesta ja hyödynnämme tilastoja toiminnan kehittämisessä.

Me emme kilpaile itseämme vastaan

Yksi toimiala – yksi asiakas

Otamme samalta toimialalta ainoastaan yhden asiakkaan.